השר לוין: "רק הרפורמה תעצור את המערב הפרוע בת"א"

פנחס בן זיו 2 Comment on השר לוין: "רק הרפורמה תעצור את המערב הפרוע בת"א"

שר המשפטים יריב לוין הגיב למהומות האלימות היום בתל אביב ע"י מאות מסתננים אריתראים. "אם למישהו היה ספק למה הרפורמה כל כך חשובה ועל מה אנחנו נאבקים, הוא קיבל היום תשובה מוחצת לכך". לדבריו: "לאורך השנים הממשלות ניסו להוביל חקיקות נגד המסתננים אבל בג"צ פסל שוב ושוב"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיב למהומות האלימות היום בתל אביב ע"י מאות מסתננים אריתראים ואמר: "אם למישהו היה ספק למה הרפורמה כל כך חשובה ועל מה אנחנו נאבקים, הוא קיבל היום תשובה מוחצת לכך. אנחנו נאבקים על היותה של המדינה יהודית ודמוקרטית. על זכותם של תושבי דרום תל אביב ואילת לחיות חיים בטוחים. על כך שדרום תל אביב לא תהפוך למערב הפרוע".

"הממשלה הובילה והכנסת חוקקה במהלך השנים חוקים רבים שנועדו להתמודד עם תופעת המסתננים, אבל בג״ץ פסל מהלכים אלה שוב ושוב. בספטמבר 2013 בג״ץ ביטל את תיקון החוק למניעת הסתננות, שאפשר להחזיק שוהים בלתי חוקים שנכנסו לארץ בניגוד לחוק במשמורת של עד 3 שנים. בספטמבר 2014 שופטי בג״ץ פסלו את הסעיפים המרכזיים בחוק למניעת הסתננות המתוקן, הורו על פירוק מתקן חולות בתוך 90 יום, וקבעו כי אסור להחזיק מסתננים שנכנסו ארצה בניגוד לחוק לשנה ללא משפט. הכנסת תיקנה את החקיקה, אך באוגוסט 2015 בג״ץ התערב בפעם השלישית בחוק למניעת הסתננות, וקבע כי אסור להחזיק מסתננים שגנבו את הגבול במתקן חולות לתקופה שתעלה על 12 חודשים ללא משפט. גם באפריל 2020 התערב בית המשפט במהלכים שנועדו לסייע בהוצאת המסתננים, ופסל את חוק הפיקדון, שקבע כי המסתננים צריכים להפקיד 20% משכרם, כשהם יוכלו לפדות את הסכום רק כשיצאו מהארץ. בג״ץ הערים קשיים גם בשלל סוגיות נוספות ויצר עילות פליטות חדשות יש מאין".

"הממשלה פעלה, הכנסת חוקקה, בג״ץ ביטל. סמכות ללא אחריות. לכן חשוב להבטיח שנבחרי הציבור יוכלו לקבל החלטות ולבצע אותן. לכן שיטת בחירת השופטים כל כך חשובה. לכן צריך להבטיח שלבית המשפט ייבחרו גם שופטים שצמחו בשכונות ובפריפריה. שופטים שמעמידים את טובת תושבי השכונות לפני מי שגנבו את הגבול".



2 תגובות

מיין תגובות